W ramach inwestycji zakupione zostaną nowe suwnice placowe, kolejowe, nabrzeżowe i inny sprzęt przeładunkowy. Zmodernizowane zostaną place i drogi na terenie terminalu, pojawi się też więcej stanowisk dla kontenerów chłodniczych. Utworzony zostanie system pozycjonowania kontenerów DGPS i automatyzacja bram. Realizacja inwestycji przypadać będzie na okres od 2012 do 2015 roku.
- Projekt UE zwiększa intermodalność i jakość usług BCT, zachowując zdolność przeładunkową na poziomie 750 tys. TEU. Zdolność przeładunkową na poziomie 1,2 mln TEU rocznie osiągniemy jeśli uda się zrealizować jeszcze dodatkowe projekty takie, jak przyłączenie nabrzeża Bułgarskiego, pogłębienie kanału portowego i powiększeniu obrotnicy – wyjaśnia Dagmara Łuczka, rzeczniczka Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.
Dla BCT te inwestycje przełożą się na wzrost atrakcyjność dla operatorów serwisów takich, jak alians G6. G6 zrzesza sześciu operatorów: APL, Hyundai Merchant Marine i MOL (działających jako New World) oraz Hapag-Lloyd, NYK Line i OOCL (z Grand Alliance).
- Obecnie BCT może obsługiwać statki o pojemności 8 tys. TEU – 9 tys. TEU. Po pogłębieniu kanału portowego do 15,5 m oraz powiększeniu obrotnicy będziemy w stanie obsługiwać statki, które pływają na szlaku Europa – Azja, czyli jednostki powyżej 10 tys. TEU – tłumaczy Dagmara Łuczka.
DCT w Gdańsku, który posiada głębokość 15,5 m, obsługuje obecnie jeden serwis Maersk Line. Niedawno mówiło się o rozpoczęciu współpracy z aliansem G6, ale ostatecznie Alians wycofał się. Prawdopodobną przyczyną był sprzeciw Maerska, który chce zwiększać współpracę z DCT i chce na wyłączność korzystać ze zdolności przeładunkowych terminalu.
Rzeczniczka terminalu na pytanie o możliwość współpracy z G6 odpowiada: - Prowadzimy rozmowy z armatorami, ale za wcześnie żeby mówić o szczegółach. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że rozmowy "są na ukończeniu i mają przynieść pozytywne rozwiązania".
Już dziś część armatorów G6 korzysta z usług BCT. Są to Do BCT pływają kontenerowce OOCL i APL, a do GCT (drugi terminal kontenerowy w gdyńskim porcie) Hapag-Lloyd i NYK.